Lászt fly fishing in húsztizenöt

Nem úgy indult a mostani peca sem, ahogy elterveztem. Este Bencét megfürdettük, aztán vacsi, majd el is aludt. Este fél kilenckor már az asztal előtt ültem, és bőszen kötöztem másnapra a legyeket. Aztán este fél 10 után gondolt egyet a Tökmag, és úgy döntött, hogy ébren tart minket éjjel kettőig. Mindezt ötvözte nagy hangerővel, és hatalmas krokodilkönnyekkel.

Éjjel kettő magasságában zuhantam be az ágyba, és azon kaptam magam, hogy csörög a telefonom, vagyis az ébresztő. reggel 6……szépen kinyomtam, és ahogy voltam a kezemben a telefonnal el is aludtam. Aztán ismét a Tökmag ébresztett. De már 8 óra volt. Így az eltervezett Pécsi-víz alsó szakaszán lévő legyeskedésemről lecsúsztam rendesen. Délig volt kimenő, így az idő nagyon gyenge tényező volt már. Megfordult a fejemben, hogy hagyom a francba az egészet, és visszafekszem, aztán babázom egy jót délelőtt. De párom noszogatott, hogy menjek erre a pár órára is ki. Szó, mi szó a december eddig elég húzósra sikeredett munka terén is, így rám fér a kis agyradír. Gyorsan kimásztam a konyhába, főztem egy lórúgás kv-t, gyors reggeli, aztán felaggattam magamra a pecacuccokat, meg egy nagy szemeteszsákot tele pelenkával. Így indultam el lefelé a lépcsőházba, amikor valaki hív telefonon. Mindig a legjobbkor. A jobb kezemben a legyes bot, a gázló ruha, és bakancs. A másikban gumicsizma, egy rakás telepelus….és vegyem fel a telefont.. 😀

DP hívott! Ő is úton volt lefelé a Pécsire, csak Kende urat vitte vizsgázni, így volt pár órácskája neki is. Megbeszéltük, hogy Ő felülről, én meg aulról támadom az adott szakaszt a Pécsin. És majd valahol találkozunk. 🙂

2015.12.29_Pécsi víz_Zók 004

Leértem a vízhez, gyorsan magamra rántottam a gázló szerkót. Elég vicces látvány lehettem az út szélé, ahogy fél lábon álva ügyeskedem fel a nadrágot. 😀 Az elhaladó autósok néztek is nagy szemekkel. 😀

2015.12.29_Pécsi víz_Zók 005

Balu úgy 2-3 hete mondta, hogy fekete wooly bugger-t kössek narancssárga tungsten fejjel. Azzal próbáljak rá a domikra. Igen 2-3 hete, azóta próbálok lejutni legyezni egy picit. de ami késik, az majd jön. 😉 Szóval kötöttem pár fekete wooly-t, meg még este hirtelen felindulásból pár lárva nimfát.

2015.12.29_Pécsi víz_Zók 0252015.12.29_Pécsi víz_Zók 022

A víz igen alacsony, és változatos színű volt. Valahol teljes mélységig le lehetett látni, valahol meg enyhén sáros, zavaros volt, nem ígérkezett egyszerű pecának. Igaz, a téli legyes domizás szerintem sosem egyszerű. Elkezdtem dobálni vúlival, de semmi, aztán megpróbáltam egy zulu-t. próbáltam különböző nimfákat, de semmi. Viszont volt mozgás….mozgott a hal, lehetett látni. Gondoltam egyet, és feltettem az este kötött csonti utánzatot – meg is volt az eredménye. Sikeresen fogtam vele csalihal méretű kárászt. 😛

2015.12.29_Pécsi víz_Zók 007

2015.12.29_Pécsi víz_Zók 020

Aztán jöttek helyi erők csalihalat fogni, így az etetőanyag dobálással és a csontis szerkóval esélyem sem volt már itt fognom halat, így elindultam felfelé. A csonti utánzat már nem működött felfelé. Felkötöttem egy wooly-t. Méghozzá egy mélybordót, arany fejjel. Elkezdtem lesodratni, és szépen lassan behúzni, és láss csodát, kapások tömkelege. Vagyis csak ütögetés….de akadni nem akadt egy sem. Aztán gondoltam egy nagyot, és sodrással szemben dobtam felfelé, és úgy próbáltam visszahúzni. És megtört a jég. Oda is durrantott egy szebbecske domi (~35 cm).

2015.12.29_Pécsi víz_Zók 015

Aztán a fárasztással a helyet sikeresen szétvertem. Ráadásul megjött DP is. Beszélgettünk pár mondatot, és elindultunk lefelé. Aztán hirtelen megállt egy autó, és kiszállt Lackó. 🙂 Nagyon nem kellett csalni, kiszedte a csomagtartóból a gumipedrót, az UL cuccot, és jött velünk. Sajna már a peca végénél voltunk mi ketten. Petinek kellett menni Kendéért, én meg délre ígértem magam haza. Szóval még a kiindulási pontnál dobtunk párat DP-vel, mert ugye egy utolsó dobás mindig kell! 😉 És be is jött a szintén sodrásnak felfelé dobott wooly. Egy kisebb domi, de domi. 😀 Ez volt az idei év nagy valószínűséggel megfogott utolsó legyes hala. Tartalmas 3 óra volt ismét, soha rosszabbat! 😉